W roku szkolnym 2018/2019 biblioteka szkolna udostępniała swoim czytelnikom nowości czytelnicze zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Dzięki temu promowane było czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, rozwijane były kompetencje i zainteresowania czytelnicze. Odnosząc się do programu rządowego szkoła promowała i wspierała rozwój czytelnictwa poprzez następujące działania:
1. Zachęcanie i wypożyczanie na bieżąco książek zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
2. Prezentacja książek na lekcjach języka polskiego; dla zachęcenia uczniów przeczytanie np. pierwszego rozdziału.
3. Czytanie fragmentów książek na kole polonistycznym.
4. Czytanie fragmentów książek na kole bibliotecznym.
5. Zorganizowanie i przeprowadzanie konkursów czytelniczych.
6. Czytanie fragmentów książek w bibliotece na lekcjach zastępczych.
7. Wymiana informacji o imprezach promujących czytelnictwo ze Szkołą Podstawową nr 2 i Szkołą Podstawową nr 6 w Pile.
8. Współpraca z Publiczną Biblioteką Pedagogiczną w Pile:
· udział klas IV – VIII w lekcjach organizowanych przez Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną,
· udział klas IV – VIII w zajęciach czytelniczych promujących książki zakupione w ramach NPRC.
9. Współpraca z Powiatową i Miejską Biblioteką Publiczną im. P. Szumana w Pile:
· Współorganizowanie Konkursu Miejskiego „ Legenda Wieszcza Adama”.
10. Współpraca z Filią nr 1 Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. P. Szumana w Pile:
· Organizacja zajęć czytelniczych dla uczniów klas I – III.
11. Promowanie czytelnictwa poprzez następujące wydarzenia czytelnicze z udziałem uczniów:
· Głośne czytanie dzieciom z klas I – III raz w tygodniu w bibliotece szkolnej pod hasłem „ Spotkanie z bajką”,
· Konkurs plastyczny dla klas II – VIII pt. „Moja ulubiona książka”,
· Wystawa „ Środowisko ponad wszystko”,
· Wystawa „Sławne kobiety”,
· Wystawa prac pokonkursowych „ Moja ulubiona książka”,
· Wystawa „ Baśnie, bajki, bajeczki”,
· Wystawa „ Jeżycjada znana i lubiana”,
· Codzienne czytanie uczniom klas I – III wybranej książki zakupionej w ramach NPRC ( 5 – 10 min) na początku lub na końcu zajęć,
· Czytanie na godzinie wychowawczej w klasach IV – VII książek zakupionych w ramach NPRC ( w każdym tygodniu ok. 10 min. ).
· Poranne i popołudniowe czytanie w świetlicy szkolnej książek zakupionych w ramach NPRC.
12. Realizowanie projektu edukacyjnego z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej ( w tym książek zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa) „ Zalajkuj czytanie”.
13. Udział szkoły w ogólnopolskiej akcji czytelniczej „ Jak nie czytam, jak czytam.
14. Wypożyczanie uczniom książek na okres ferii zimowych i letnich wakacji.
15. Wyodrębnianie na kolorowo w kartach czytelnika wypożyczanych książek, które zostały zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.